Oktober 2011

hal000ooo....
selamat tengahari yg indah & cerah =))
beberapa hari ini hariku kembali cerah & terang dengan tenangnya huuhuhu... thanks to Cik Puan Nang krn very supportive thdp life aku nih     (T_T)


pepagi ni i received one emel dr Ms Arlene a.k.a opis mate aku yg mmg terBAEK!! emel3 dr Arlene nih mmg bombastik yg tkde d pasaran... 
so di sini aku nk share (sharing is caring rite ???)  ngn uols sume ttg >>>>

Chinese Numerology 2011

actually aku nih bkn lah yg jns pcy sgt pd Feng Shui ke sk tikam nombot ekor ke or dlm erti kata lain Add Maths pun cukup3 cantik sijil je time SPM dolu...
BUT,,,,
setelah mendapat emel dr Arlene n try aku rs sgt attractive n sgt perlu utk dikongsi dgn sume sbb ia FAKTA yg sgt menarik yg mungkin ramai tk tau (ekceli aku yg sgt excited :p )

1. angka 11


tidak dinafikan tiap tahun mmg ade angka yg menarik akan terhasil akibat drpd gabungan angka2 dilihat unik @ ong oleh org3 yg pandai menilik atau yg tgh plan nk sempurnakan hari bahagia ke or pape jelah...(eleboration mcm nk bt hipotesis subjek sains je)
pada thn 2011 ni gabungan angka yg dilihat sgt bombastik ialah :-


1/1/11 (tahun baru)
1/11/11 (pergerakan rombongan Haji di Mekah)
11/1/11 (besday Siti Nurhaliza)
11/11/11 (most of my kazen n frenz nikah on this day)

aku sendiri pn baru terperasan akan tarikh yg unik ini... 
tahniah pd kazen n kwn yg bakal menempuh hari bahagia :))

2.kenapa  ???
Bulan OKTOBER merupakan  bulan ke-10 dalam Kalendar Gregoria...
Ia hadir selepas bulan SEPTEMBER (besday aku ) dan sebelum bulan NOVEMBER (besday Abah aku) heheh..
ia mempunyai 31 hari dan digelar "OCTO" yg berasal dr bahasa Latin yg bermaksud "EIGHT" or 8 kerana dahulunya kalendar Roman tiada bulan Januari & Februari dan bulan Oktober pada ketika itu berada pada bulan ke-8 dalam kalendar Roman. 
selepas kalendar Gregoria diterbitkan dan bulan Januari & Februari dimasukkan ke dalam Kalendar Gregoria barulah Bulan OKTOBER menjadi bulan ke-10.... 
namun nama OKTOBER kekal digunakan hingga ke hari ini kerana myb dorang ms tue tk tau nk letak apa utk bulan ke-10 kot hehheh peeps!!!!! 

bulan OKTOBER pada tahun 2011 ini sangat istimewa dan special kerana :-

a) terdapat 5x hari Sabtu
b) terdapat 5x  hari Ahad
c) terdapat 5x hari Isnin

ce uols sume tgk balik kalendar tahun 2011 nih ; ade tak bulan lain yg seunik OKTOBER ???

3. angka 111

ini merupakan segmen mencuba time bosan a.k.a menguji minda @ test power gegegeg.....
1. langkah yg pertama :-
           bilakah anda lahir ??? i mean tahun anda lahirlah 
           contoh : aku lahir tahun 1985 so uols amik nombor belakang je a.k.a 85

2. langkah yg kedua :-
           berapakah umor anda pd tahun ini??? jgn memalu ngaku jelah uols dh tua :))
           contoh : umo aku tahun ni ialah 26 tahun huuhu (bangganye dh tua tp unmatured )

3. langkah yg terakhir :-
           uols campurkan kedua2 langkah tersebut dan lihat anda pasti mendapat no. 111
     contoh : 85 + 26 = 111

fyi, bagi masyarkat Cina selain angka 8 dan angka 111 juga mberikan ong atau dlm erti kata lain 111 means MONEY kpd mereka,... 
dan fyi ia memang satu fakta yg menarik sbb bulan OKTOBER mmg belong to no. 8 dlm kalendar Roman dan campuran tahun lahir + umo kita = 111.. so mmg kita sume sgt ong pd bulan ini di tahun 2011 =))



dan yg lebih bombastik lg kejadian sebegini hny muncul pd setiap 823 tahun sj...
good luck sume dan selamat mcuba...

p/s : ini hanya satu perkongsian fakta & suatu kebetulan shj ; hny utk tmbah information kite sesama umat & bukan utk dipercayai or diikuti bcz ia bertentangan dgn ajaran agama Islam..

Comments

Popular Posts