Gloomy Week

Assalamualaikum semua ))))
huh!!
eh mengeluh plak. hurm......
well sesaat ini aku sangat bosan + sedeh + rindu pd yg tk sudi T_T
hujan di sini seperti memahami je hatiku yg basah nih.. (mmg since sedeh ni hari3 Yan berhujan)


Ape pun aku gembira + bsyukur kpd Allah S.W.T kerana memandu hati aku ke arah yg benar & memberikan aku ruang untuk menikmati saat3 bahagia & gembira sebelum ia menarik semuanya dr sisiku... Alhamdulillah.
dlm hati aku dok sedeh ni , aku hepi jg sbb akhirnya bjy jg mengawal emosi yg penting kawal jejari yg tk runcing n tgn yg tk bpe soft + moisture ni dr menggunakan telefon.. (jimat kredit :)


Kenapa aku sedeh ???
mesti sume dok tertanya n rs mcm pelik kn. (perasan je mcm org nk tau).
banyak kejadian yg sedeh blaku serentak seminggu nih..




1. kita mulakan dgn sedeh d opis.
aku dh keje d opis ni dh hmpir setahun, InsyaAllah bulan Januari ni genaplah setahun n pd bulan Januari ni juga aku akn resign . 
???
aku mmg nekad mengambil keputusan ni sejak 1st day mdaftar bkhidmat d sini..
sbb nya aku just  keje sini utk saving je cz i mmg plan to work somewhere else tp memandangkan memerlukan pbelanjaan yg beso utk moving sume + place opis ni dkt ngn umh so sgt save that Y aku gagah juga keje sini smpai lah aku d hujani dgn kesedehan..
myb keje tk iqlas???
nope!! hokey
aku work hard not only 4 money but also bcz aku rs btuah keje ngn org yg tpenting d opis..
well ofkos sume hepi kn keje dgn 2nd Man in opis a.k.a General Manager cz byk bende boleh learn n get dr pengalaman superior yg hebat kn (konon je ttp realitinya dia hampeh; UKM pn dia tk tau huhuhu)
aku pk mcm 2 lah untuk kita kembangkan potensi n kerjaya kita di ms depan kn...
tp itu semua tidak tjd pd aku..
unfortunately, ia tk blaku sebegitu krn my boss bkn lah genius or dlm erti kata lain "0%"..
knp aku kutuk dia ???
dia mmg tktau pape n tktau bt keje, dia cuma tau arah sj n letak sume pd org. checking pon tidak, yg dia nk cuma RESULT n biler tkde RESULT A+ dia akn jd  
INCREDIBLE HULK dan memaki hamun org sesuka hati ...
ish3 ksian kn; smpai org baru dtg intrview pn kene sembor... sape blh tahan beb!!
keadaan sedeh ni jd lebih parah bila blaku satu ubahsuai di dlm opis , aku jd fedup sgt sbb dikutuk n hari3 kne masuk meeting tgempar bcz this n that...
yg paling aku hangin bila dia mengungkit ttg gajiku... oh meluat utk di dgr; 
+++ dia telah memanggil aku dtg opis ms aku tgh MC.. 
adoi ade ke manusia sebegini d dunia. 
<<<U R REQUIRED TO COME TO OFFICE BY 1.30PM>>>
inilah lebih kurang petikan SMS yg dia send pd ms aku MC that day :(
reason : mr Penguin ni nk balik half day cz nk pegi Hatyai dgn  family members dia!!
theme : hope tk jumpa dh Manager yg bengong mcm ni d mn3, sabo je keje utk 3 bulan lagi.



2. sedeh sbb pujaan hati sepi tanpa berita :(
yg aku igt last kontek dia after pbentangan bajet that day..n since that dia OFFLINE + SWITCH OFF semuanya...
nk repot polis pn rs mmg polis pn tk gamak nk cari dia so now I LET HIM GO     T_T
reason : hanya dia dan ALLAH S.W.T yg tahu
plan : aku pon dgn berat hati, berat tgn, berat mulut tidak mahu mcari dia lagi... biarlah dia pegi dgn aman n aku patot consentrate pd fokus untuk ms depan yg pasti (ceh ayt kecewa giler..)
mmg diakui aku sgt **** pd dia + jika dia tgk blog ni; >>>>>

saya dgn sedeh nk ucap bebanyak terima kasih kt awak En. *****L sbb telah byk mengajar saya ttg hidup ini. 
awak jg dh byk sedarkan saya ttg kehidupan d dunia skrg yg 
$$$MONEY MONEY MONEY$$$
terima kasih jg sbb awak dh OPEN UP my mind n my heart kpd sesuatu yg tk penah saya lihat dan pk sebelum ni..
akhir sekali
terima kasih kt awak sbb spend masa bharga awak bsm saya, melayan saya yg tk matured (skrg sy dh smakin matured), selalu nasihatkn saya pkara yg sgt bguna utk ms depan saya, emmm
semualah 
saya sgt hargai
semoga awak n saya bahagia & bjaya
p/s : klu awak dh jd SAFETY OFFICER d lautan biru nnt jgn lupa saya T_T


oh ye.. lupe plak nk wish tahniah kt sorang  kwn Skype aku nih sbb next month akan terbang ke Qatar ;
bestnye kn dpt keje d negara org + gaji masyuk + blh melencong 1x + dpt bljr bahasa baru + surrounding baru ++++
tahniah lah to En. A*** semoga bjaya lah d sana n jgn dilupakan yg d sini :P
baru je nk knowing each other
selamat tiada paintball d Qatar :)
so u  kene start to select new hobi  biler dh d sana nnt ; myb u should try car rally ..








inilah pic ttg QATAR yg sempat d googles.... cantek je kn ???  


walau pun aku sedeh + rindu + tgn ni gatal je nk dial ke phone dia tp aku ttp semangat waja utk handle myself n terus sabo n kuat utk lawan semua itu. YESSS!!!! 
mujurlah tiap hari ade keje byk nk bt + audit d cawangan + handle Grand Opening cawangan ke-10 + dpt hadiah free dr TNB (thanx bg baucer RM300.00)... 
so sikit3 keadaan ini telah mengembalikan keceriaan & melupakan aku pd semua kesedehan n mslh yg aku cari sndiri  :(


walau ape pon aku ttp mhargai semua yg blalu walau sedeh ke gembira ke kecewa ke takot ke ape ke sbb semuanya diatur oleh-Nya dgn sgt smpurna + yg penting Dia akn berada d cc ku selamanya so nothing to b worried =))






<<<PEACE>>>





Comments

Popular Posts