raiya RAIYA rAiyA = ubat gIgI RAIYA

hye
SELAMAT HARI RAYA, SAYA SEKELUARGA UCAPKAN..
MENIKMATI HIDANGAN YANG SAYA SEDIAKAN,
SILA JAMU SELERA DENGAN BERBAGAI HIDANGAN,
SILA JANGANLAH SEGAN...
(betoi ke lirik ni??? mcm dh tunggang langgang jer)


hohoho...
i am sangat excited giler nk raya almaklumlah sudah bertahun memencilkan diri bila tiba hari raya so that pd tahun ni aku mmg nk ry sepenuh hatiku sambil meraikan kemenangan (sape tk hepi kn saat bduka telah blalu dan inilah kesempatan nk enjoy bersama yg terchinta!!!)..


actually persiapan ry aku masih di :-




tudung raya aku masih dok simpan di sini.. tk tau lah biler nk p dapatkan yg sedondon ngn baju yg kaler pink n coklah hitam tue ^^^
aku mmg sk bli tudung di sini sbb dh jd regular cust ngn kedai dpn Sony Centre d VMSP n arked d Pekan Rabu kebanggaan warga Bandaraya Alor Setar :p


Baju raya plak myb byk lg kot d sini :-  













  
or d sini kot...
name : Giant Souq Al-Bukhari
Description : slu bln pose mmg byk kiosk ala2 arabic nite market d sini sesuai ngn place dia yg agk islamic sikit + bju2 mmg santek n bling3








mungkinkah juga d sini >>>


 
pasar malam or pekan sehari or pasar tani Ramdhan; wallahualam...
aku ni mmg cerewet bab2 baju nih n mmg tiap thn pn aku lah yg terakhir membeli slps sume stock dh hbs d jual :(

kasut raya?????
tk pyh since aku mmg byk kasut n selipar yg aku bli tp tk guna sbb t00 funky so ms ry lah time yg sgt suitable nk melaram T_T

so berakhirlah sudah citer bab persiapan aku untuk raya.

.
.
.
.
.

malam raya plak.. (lor tk hbs g rupanya ish ish ish...)
pas dh sebok3 mak aku bt ketupat masak rendang psg langsir tkr sarung kusyen mop lantai msk utk bbuke (selalunya mak aku akn bt keje bperingkat so mmg aku tkde ruang nk tlg + kehyperaktifan ank aku yg menyebabkan mak aku mls nk kami be2 tulun sbb tindakan tersebut just melambatkan je tugasan house chores mak aku ngeh ngeh ngeh...) 

Step seterusnya ialah >>>> 


kebiasaanya malam raya (ni kire last touch up lah utk juadah esk pg) aku akn ke tesco or giant sbb semua ade kt sini... plg penting sng nk parking 
tp kdg kaki ni dh jem sbb dr siang lg dh dok jln merata cerok so kitorang p sini jelah ; 


untuk membeli pape yg rs nk beli + mhabiskan duit belanje yg mak kasi. almaklumlah mak mmg kompom tkkn ikot kami adik beradik g merapu sbb mlm ry dia dh already ade tetamu ...
DAN.....

l a s t l y tidak dilupakan mencecahkan kaki ke ~~~gerai kueh raya di Pekan Guar Chempedak!
actually bkn nk bli pape pn just dh lalu lalang kn so singgah lah smbil mhabiskan baki duit belanje yg mak bg (jika masih bbakilah; if dh hbs ms d mall td mmg balik terus je)...

begitulah kemeriahan raya aku dr dolu2 smpai skrg nih... so sesape yg tjumpa aku d tempat spt d ats dgn muka cuak n ober excited bt preparation ry tlg bt3 tk tau je or larikan je diri korang...
aku mmg paham if korang tkde hti nk tgr sbb aku mmg gelabah giler cz smpai saat ini keperluan ry aku msh 0%.....

selamat hari raya 1432H maaf zahir dan batin!!!
tata =))

Comments

  1. best jek dpt raya @ tganu..huhu..once i visited tganu masa balik dr redang awal tahun hr tu..huhu...Tganu awesome! jeles..:(

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts