Friday, 30 March 2018

Tabung Hijau

Assalamualaikum readers,

Apa khabar suku pertama tahun 2018 korang? Semoga semuanya sihat dan segala yg telah dirancang masih berjalan dgn baik. 

Today, I wanna share my experience and at the same time I want to raise your spirit to save money. Here we go! 

Tabung Hijau nama diberi.
Modal RM2 tp yg ni dpt free, goodies kenduri kawen last year. Kebaikan guna tbg ni ialah ia hanya ada lubang utk masuk duit jer dan keburukannya tbg kecik dan tak sesuai utk isi duit dlm kuantiti byk, blh rosakkan duit esp duit RM5 yg plastik tu :)

Hasil tabungan.
Total daripada 1/1/18 -30/03/18 ialah 86 keping.
Nak kopek pon syg tp kena hati2 sbb aluminium tu tajam, bisa bt mata menangis
:p

Hasil daripada ikut rakan2 positif dan maklum balas dorang, ramai sarankan jangan terlalu lama simpan duit dlm tabung di rumah. Seeloknya alihkan simpanan ke dlm akaun pelaburan krn ada nilai yg diambil kira bg pembayaran dividen tahunan. 

Oleh sebab itu, CZ pilih buka tabung pd suku pertama ni utk bg duit berkembang di tempat lain. Lepas ni CZ akan teruskan tabung hijau ni dgn guna tabung patern lain sbb tabung patern ni tak sesuai sgt dgn keperluan #FAM CZ. 

Sekian laporan tabungan dan harap semua terinspirasi. Adios 🌷

No comments:

Post a Comment